سرخ کن بدون روغن 

سرخ کن بدون روغن

سرخ کن های بدون روغن ناجی عصر مدرن هستند. با تغییر سبک زندگی، ما نسبت به مصرف روغن خود هوشیارتر شده ایم.

سرخ کن بدون روغن به گونه ای به بازار عرضه شده است که بدون روغن کار می کند و مانند سرخ کردن عمیق نتیجه می دهد. همانطور که برای ذهن گیج کننده به نظر می رسد، این تکنیک بسیار ساده است (و نتیجه بسیار خوشمزه است).

بیایید کشف کنیم که سرخ کن بدون روغن  چگونه می تواند بدون روغن بپزد. برای درک عملکرد، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد قطعات سرخ کن به شما بگویم.

سرخ کن بدون روغن فیلیپس

قطعات یک سرخ کن

سرخ کن بدون روغن دارای یک کویل عنصر گرمایشی است که در بالای سبد قرار می گیرد

یک فن دمنده درست بالای المنت گرمایشی قرار می گیرد

یک محفظه پخت و پز بدنه اصلی سرخ کن بدون روغن را تشکیل می دهد. دارای یک محافظ هوا در پایین محفظه است که به حرکت هوا به سمت بالا کمک می کند

یک سبد قابل جابجایی در بالای محفظه پخت قرار می گیرد

در پشت سرخ کن بدون روغن، یک منفذ وجود دارد که از طریق آن هوای اضافی خارج می شود. این به تثبیت فشار داخلی کمک می کند

قطعات یک سرخ کن

سرخ کن های بدون روغن چگونه کار می کنند؟

Airfryer بر اساس همان اصل فناوری همرفت هوای گرم کار می کند.

عملکرد مشابه اجاق کانوکشن است. عنصر گرمایش در بالا گرم می شود.

فن که در بالای المنت گرمایشی قرار دارد هوا را از بیرون می کشد. این هوا به گردش در می آید و از طریق المنت حرارتی وارد محفظه پخت می شود.

هنگامی که هوا به المنت گرمایشی برخورد می کند، گرم می شود. در نتیجه هوای گرم به داخل محفظه دمیده می شود.

گرما از عنصر گرمایش تابش می شود

هوای گرم با کمک فن با سرعت بالا از بالا به پایین به گردش در می آید. سپس هوا با کمک یک محافظ هوا در پایین محفظه پخت به بالا منتقل می شود.

هر دو گرما و هوای گرم با هم کار می کنند و محیطی یکنواخت در سراسر محفظه پخت و پز ایجاد می کنند.

این همان چیزی است که باعث می‌شود غذای شما با هوای گرم سرخ شود یا پخته شود.

فشار هوای بیش از حد به کمک منفذ در پشت سرخ کن بدون روغن به هوای بیرون آزاد می شود.

سرخ کن های بدون روغن چگونه کار می کنند

چقدر روغن باید برای سرخ کردن اضافه کنم؟

می توانید یک قاشق روغن به خمیر اضافه کنید یا یک قاشق چای خوری روی غذای خود اضافه کنید تا فضای داخلی مرطوب و بیرونی ترد داشته باشد.

اگر می خواهید غذایتان آبدار و چرب باشد، دو قاشق و نیم روی غذا بپاشید. اگر می‌ خواهید نسخه سالم‌تری داشته باشید و کمی غذا را ترد و خشک کنید، از یک تا 1 ½ قاشق چای‌خوری استفاده کنید.

در تجربه شخصی، غذای سرخ کن بدون روغن در مقایسه با غذا های سرخ شده کمی خشک به نظر می رسد. این قابل درک است زیرا ما از افزودن روغن به غذا اجتناب می کنیم. اما اضافه کردن کمی روغن برای افزایش طعم ضرری ندارد.

چقدر روغن باید برای سرخ کردن اضافه کنم؟

نکاتی برای طبخ غذا در سرخ کن بدون روغن

اجازه دهید قدم به قدم شما را راهنمایی کنیم تا غذایی خوشمزه با ظاهری ترد و بافت داخلی لذیذ به دست آورید

غذای خود را مزه دار کنید. بهتر است یک قاشق چایخوری روغن به آن اضافه کنید. این به جلوگیری از خشک شدن کمک می کند. همچنین می توانید چند قطره روغن روی غذای خام اضافه کنید.

قبل از قرار دادن آن در سبد، یک قاشق چای خوری کوچک آب به محفظه پخت زیر سبد اضافه کنید. این کار همچنین از خشک شدن غذای شما جلوگیری می کند و همچنین از کشیدن دوده نیز جلوگیری می کند.

سرخ کن بدون روغن خود را به مدت 5 دقیقه در دمای مناسب با دستور پخت خود گرم کنید. رایج ترین دمای پیش گرمایش 350 تا 450 درجه فارنهایت است.

سبد را بردارید و غذای خود را بگذارید. سبد خود را بیش از حد پر از غذا نکنید. اطمینان حاصل کنید که بین هر قطعه فضایی وجود دارد تا هوا به تمام گوشه ها برسد و در همه جا یک بافت عالی داشته باشید.

اگر سبد شما در مقایسه با مقدار غذا کوچک است، اکیداً به شما توصیه می کنیم که به صورت دسته ای غذا بپزید.

بعد از گذاشتن غذا سبد را در عقب قرار دهید و تنظیمات مورد نیاز را وارد کنید و start را فشار دهید. هنگامی که دکمه شروع را فشار دهید، یک بوق کامل را می شنوید که سیگنال های بیپ را نشان می دهد که چرخه برنامه تنظیم شده شروع شده است.

در نیمه راه پخت، سبد خود را تکان دهید یا غذای خام را داخل آن برگردانید. این کار باعث می شود که غذا از همه طرف به طور یکنواخت پخته شود.

نکاتی برای طبخ غذا در سرخ کن بدون روغن

غذا هایی که می توانید در سرخ کن بدون روغن بپزید

در اینجا دستور العمل های مورد علاقه خوشمزه ای را به اشتراک می گذاریم که می توانید فقط با چند قطره روغن در سرخ کن هوا درست کنید

بال مرغ ترد:

بال را آماده کرده و طبق دستور مزه دار کنید. سرخ کن خود را با دمای 350 درجه فارنهایت به مدت پنج دقیقه از قبل گرم کنید.

سینی را بیرون بیاورید. مرغ خود را بگذارید. دو قطره روغن روی بال های خود بپاشید. همچنین می توانید روغن را روی آن برس بزنید.

در نیمه پخت، سبد را بیرون بیاورید. بال ها را برگردانید و دوباره با دو یا سه قطره روغن روی آنها بمالید. آنها را برگردانید و بپزید تا زمان تنظیم شده کامل شود.

اگر نمی خواهید گوشت خود را با قلم مو یا روغن آغشته کنید، می توانید یک قاشق غذاخوری به موادتان اضافه کنید. برای تکه های مرغ ترد نیز همین تکنیک را دنبال کنید.

سیب زمینی سرخ کرده:

سیب زمینی خام بردارید. آنها را به شکل سیب زمینی سرخ کرده نواری برش دهید. آنها را به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنید.

آب آن را خالی کرده و روی حوله قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

آن ها را در ظرفی بریزید. با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مزه دار کنید.

سیب زمینی های خود را به مدت 25 دقیقه در دمای 185 درجه فارنهایت قرار دهید. بعد از 10 دقیقه اول سبد را بردارید و سیب زمینی سرخ شده را کمی تکان دهید.

غذا هایی که می توانید در سرخ کن بدون روغن بپزید

سایر دستورات غذایی با سرخ کن بدون روغن

سبزیجات کباب شده:

سبزیجات مورد علاقه خود مانند کلم بروکلی، گل کلم، هویج، بادمجان، فلفل دلمه ای، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی و غیره را برش دهید. اطمینان حاصل کنید که سبزیجات بریده شده به اندازه های یکسان باشند.‌

آنها را با ادویه های انتخابی خود مزه دار کنید. نمک، پاپریکا، پودر سیر، فلفل، فلفل چیلی و غیره را اضافه کنید. یک یا دو قاشق از روغن مورد علاقه خود را اضافه کنید. بهترین گزینه برای سرخ کن بدون روغن، روغن زیتون فوق بکر است. یک قاشق چای خوری لیمو اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا همه قطعات به خوبی پوشش داده شوند. بگذارید 15 دقیقه بماند.

Airfryer را به مدت سه دقیقه در دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. سبزیجات مزه دار شده خود را داخل سبد بریزید. اطمینان حاصل کنید که سبزیجات را به طور یکنواخت پخش کنید.

نگران همپوشانی نباشید دما را برای 12-15 دقیقه روی 400 درجه فارنهایت تنظیم کنید. در نیمه پخت، سبزیجات خود را هم بزنید. این به شما کمک می کند تا غذای یکنواخت پخته شده را به شما بدهید.

گرم کردن مجدد غذای سرخ شده:

Airfryer یک راه عالی برای این است که غذای سرخ شده را دوباره گرم کنید و در نهایت ترد تر می شود!

بسته به اینکه چقدر سرد است و چقدر می خواهید ترد شود، می توانید آن را بین 3 تا 5 دقیقه در دمای 180 درجه فارنهایت دوباره گرم کنید.

سایر دستورات غذایی با سرخ کن بدون روغن

سوالات متداول

کجا باید روغن را در سرخ کن هوا بریزیم؟

روغن نباید روی Airfryer گذاشته شود. برای روغن طراحی نشده است. در نهایت به دستگاه Airfryer خود آسیب خواهید رساند. در عوض، می توانید چند قطره روغن به خود غذا اضافه کنید یا چند قطره روغن را روی گوشت خود بمالید.

از چه روغنی در سرخ کن بدون روغن استفاده کنم؟

همیشه روغنی را انتخاب کنید که نقطه دود بالایی داشته باشد. به زبان ساده، این روغن ها در دمای بسیار بالا می سوزند و دود خارج می کنند.

یک مثال خوب روغن زیتون فوق بکر است. می توانید به راحتی از آن در سرخ کن بدون روغن استفاده کنید. دسته بعدی روغن هایی که می توانید انتخاب کنید روغن نارگیل، روغن بادام زمینی، روغن آووکادو و روغن هسته انگور است.

سوالات متداول

جمع بندی

به طور خلاصه، سرخ کن های بدون روغن از طریق همرفت هوای گرم کار می کنند. المنت حرارتی همراه با فن پرسرعت در یک محفظه کوچک غذا را در دمای بالا طبخ می کند.

وقتی نوبت به روغن می‌ رسد، می‌ توانید یک یا دو قاشق غذاخوری را داخل مواد خام بریزید یا چند قطره روی غذا بمالید.

به این ترتیب غذا به طور کامل خشک نمی شود و در داخل آبدار باقی می ماند. هرگز در Airfryer روغن نریزید.

منبع : فیلیپس مارکت

 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *