انواع غذاساز فیلیپس

انواع غذاساز فیلیپس

انواع غذاساز فیلیپس

انواع غذاساز فیلیپس در بازار وجود دارد: مخلوط کن، میکسر، غذاساز همه کاره، دستی و تجاری.

دانستن اندازه، ظرفیت، ویژگی‌ ها، عملکرد نیرو، لوازم جانبی و هزینه متوسط ​​هر نوع غذاساز به شما درک روشنی از این که کدام مدل را بخرید و اینکه آیا یک وسیله آشپزخانه مناسب برای نیاز های شما کدام است، می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر فضای آشپزخانه کوچکی دارید، غذاساز های تجاری مخصوص، ممکن است برای شما مناسب نباشند. همچنین اگر قصد دارید تکه های بزرگی از مواد غذایی مانند سبزیجات و گوشت را به جای تهیه پوره یا اسموتی خرد کنید، ممکن است خرید غذاساز را در مقابل مخلوط کن فیلیپس ترجیح دهید. درک دقیق از غذاساز های مختلف موجود در بازار، از جمله مزایا و معایب آنها، می تواند روشن کند که کدام نوع برای آشپزخانه شما انتخاب شود.

البته پیشنهاد ما استفاده از خود غذاساز های همه کاره فیلیپس، مثل HR7510 یا مدل های دیگر است که هم کار مخلوط کن، هم غذاساز، هم میکسر را انجام می دهد.

بهترین غذا ساز فیلیپس

انواع مختلف غذاساز فیلیپس در دسترس چیست؟

انواع غذاساز فیلیپس مخلوط کن، میکسر، همه کاره، دستی و تجاری هستند.

لیست زیر شامل انواع مختلف غذاساز های موجود در بازار است:

مخلوط کن

مخلوط کن نوعی غذاساز است که عمدتاً بر روی ترکیب مواد مایع متمرکز است.

اکثر مخلوط ‌کن‌ ها فقط می‌ توانند مواد نرم را با هم مخلوط کنند، در حالی که برخی دیگر مثل مدل های فیلیپس عملکرد های ویژه‌ای دارند که امکان خرد کردن مواد غذایی کلفت را فراهم می‌ کند.

مخلوط‌ کن‌ ها معمولاً به مایع نیاز دارند تا به طور مؤثر مخلوط شوند، در حالی که سایر غذاساز ها مانند مدل های all in one یا compact فیلیپس، می‌ توانند این کار را بدون اضافه کردن آب یا آبمیوه انجام دهند.

میکسر

میکسر فیلیپس یک غذاساز است که خمیر را مخلوط می‌ کند، خمیر را ورز می‌ دهد، سفیده تخم‌مرغ را هم می زند، خامه را هم زده و مایه کیک را مخلوط می‌ کند. این هم در میکسر پایه/رومیزی یا همزن دستی عرضه می شود.

میکسر های پایه یا رومیزی اغلب برای پخت مقادیر زیادی کیک، نان، مرنگ، بیسکویت و سایر محصولات پخته شده استفاده می شود. خمیر را مخلوط می کنند، خمیر را ورز می دهند و خامه را هم می زنند.

برخی از مدل ها دارای لوازم جانبی مانند دستگاه ماکارونی ساز، آب میوه گیری مرکبات، چرخ کن، مخلوط کن، پرس میوه و دستگاه سوسیس ساز هستند. آنها اغلب بزرگ و درشت هستند، بنابراین برای یک آشپزخانه کوچک، فضای پیشخوان یا کشو های کم جا، ایده آل نیستند.

همزن های دستی برای پخت مقادیر کم بسیار عالی هستند و برای هم زدن سفیده تخم مرغ، هم زدن خامه، مخلوط کردن خمیر ها و تهیه پوره سیب زمینی نرم و خامه ای استفاده می شوند.

انواع مختلف غذاساز فیلیپس در دسترس چیست؟

غذاساز همه کاره فلیپس

یک غذاساز همه کاره فیلیپس، کار های پخت و پز متعددی از جمله خرد کردن، مخلوط کردن، آسیاب کردن و خرد کردن را انجام می دهد.

غذاساز های همه کاره به گونه ای طراحی شده اند که اندازه ها، مقادیر و ظرفیت های مختلف را در خود جای دهند. آنها عملکرد های متعددی دارند اما گرانتر از واحد های کوچک یا کامل هستند.

غذاساز همه کاره فلیپس

تفاوت غذاساز عادی و تجاری

غذاساز دستی وسیله ای است که شما به صورت دستی از آن استفاده می کنید. غذاساز های دستی تعداد کمی از مواد را در خود جای می دهند.

غذاساز های دستی برای کمپینگ‌ ها، مسافران یا کاربرانی که کباب‌ های حیاط خلوت را دوست دارند عالی هستند، زیرا برای استفاده از آن‌ ها نیازی به برق ندارند.

آنها دستی هستند، بنابراین در حالی که می توانند مواد اولیه سبزیجات را برای سالسا یا سوپ خرد کنند، نمی توانند با مقادیر زیاد یا مواد غذایی سفت تر مانند گوشت برخورد کنند.

غذاساز های تجاری بزرگتر از پردازشگر هایی هستند که برای مصارف خانگی طراحی شده اند، مانند دستگاه های دستی یا همه کاره. یک غذاساز تجاری مواد زیادی را برای تهیه ظروف بزرگتر نگهداری می کند.

غذاساز های تجاری می توانند ظرفیت های مختلفی از پنج تا دوازده فنجان را تحمل کنند. قیمت این نوع غذاساز به قدرت و تعداد اتصالات بستگی دارد.

تفاوت غذاساز عادی و تجاری

روش های مختلف استفاده از انواع غذاساز فیلیپس چیست؟

روش های مختلف استفاده از غذاساز عبارتند از:

سبزیجات مانند هویج و کرفس را خرد کنید

موادی مانند سیر یا جعفری را چرخ کرده یا خرد کنید

آجیل را خرد کنید

گوشت چرخ کرده آماده کنید

نان را برای تهیه آرد سوخاری خرد کنید

جو دو سر را برای آرد آسیاب کنید

پوره غذای کودک را حاضر کنید

سالسا را ​​مخلوط کنید

سس های سالاد را مخلوط کنید

پنیر ها را خرد کنید

غذاساز ها دارای تنظیمات مختلفی مانند مخلوط کردن، هم زدن، برش دادن، خرد کردن، ریز کردن، تکه کردن، رنده کردن، ورز دادن، پوست کندن، پوره کردن، له کردن، آسیاب کردن و امولسیون کردن مواد غذایی مختلف هستند. در اینجا یازده مورد استفاده از غذاساز که شامل این تنظیمات است، آورده شده است.

روش های مختلف استفاده از انواع غذاساز فیلیپس چیست؟

دستور های استفاده از غذاساز های فیلیپس

سبزیجات مانند هویج و کرفس را با غذاساز های فیلیپس خرد کنید. هنگام تهیه سوپ یا خورش، غذاساز را روی حالت خرد کن قرار دهید تا میوه ها، سبزیجات و گوشت را به قطعات کوچکتر برش دهید. از حالت آسیاب کردن استفاده کنید تا ادویه هایی مانند سیر یا جعفری را به پودر تبدیل کنید.

غذاساز خود را روی سرعت متوسط ​​قرار دهید تا آجیل خرد شده و بدون تبدیل شدن به پودر به قطعات کوچکتر خرد شود.

از سرعت متوسط ​​برای چرخ کردن مواد غذایی بزرگتر مانند گوشت استفاده کنید و برای پای گوشت یا پاستا بولونزه آماده کنید.

آرد سوخاری درست کنید. می توانید نان را خرد کنید تا برای پروژه بعدی شنیسل یا لازانیا آرد سوخاری درست کنید. اگر آردتان تمام شد، می‌ توانید از غذاساز فیلیپس برای آسیاب کردن جو های موجود استفاده کنید و به آرد تبدیل کنید.

از عملکرد پوره برای مخلوط کردن مواد به یک خمیر یا مایع خوب استفاده کنید که برای تهیه سوپ و غذای کودک عالی است.

برای مخلوط کردن سس سالسا و سالاد، حالت را روی «میکس» تنظیم کنید. هنگامی که نحوه استفاده از غذاساز را یاد گرفتید، متوجه خواهید شد که عملکرد ها و حالت های زیادی دارد که می تواند غذا های مختلفی را – از شیرین تا خوش طعم – آماده کند!

دستور های استفاده از غذاساز های فیلیپس

 

غذاساز ها در چه اندازه هایی هستند؟

غذاساز ها در اشکال و اندازه های مختلفی طراحی شده اند که از سه تا بیست فنجان متغیر است. در اینجا ابعاد تقریبی برای هر نوع غذاساز آورده شده است:

بلندر: ابعاد مخلوط کن دستی تقریباً 6.5 x 6.5 x 41.3 سانتی متر است. در مقایسه، یک مخلوط کن سنگین که می تواند برای مصارف خانگی و تجاری استفاده شود، معمولاً در ابعاد 21.5 x 22.5 x 48 سانتی متر عرضه می شود.

 

میکسر: ابعاد یک میکسر پایه کمی بزرگتر از مخلوط کن است – تقریباً 39.5 x 20 x 38.5 سانتی متر.

 

غذاساز همه کاره: یک دستگاه تقریباً 34.75 x 22 x 36.7 سانتی متر است.

 

غذاساز دستی: این نوع با ابعاد 22.5 x 16.5 x 24.5 سانتی متر طراحی شده است.

 

غذاساز تجاری: یک غذاساز تجاری استاندارد دارای ابعاد تقریبی 26.5 x 18.5 x 51.2 سانتی متر است.

غذاساز ها در چه اندازه هایی هستند؟

چه چیزی بهترین نوع غذاساز فیلیپس را تعیین می کند؟

بهترین نوع Philips food processor را می توان با موارد زیر تعیین کرد: ویژگی ها، قدرت، اندازه و ظرفیت، لوازم جانبی، نام تجاری و قیمت.

برخی از غذاساز ها، مانند واحد های دستی، دارای یک سرعت تک سرعته هستند. سایرین مانند غذاساز های همه کاره و تجاری دارای حالت های متعددی هستند، از جمله عملکرد پالس برای ضربه های کوتاه قدرت، که برای ورز دادن سریع خمیر عالی هستند.

مدل های دیگر با دهانه لوله کوچک و فشار دهنده طراحی شده اند تا به راحتی مواد را اضافه کنند. مانند انواع تجاری، برخی از غذاساز ها قدرتمندتر از سایرین هستند.

انواع برقی قدرتمندتر از دستگاه های دستی دستی هستند. هنگام خرید غذاساز، مطمئن شوید که آنقدر قدرتمند است که خمیر های سفت را برای مدت طولانی ورز دهید یا پنیر سفت را خرد کنید.

پردازنده های با اندازه کامل با ظرفیت 9 فنجان یا بیشتر باید با 600 وات یا بیشتر عرضه شوند. کوچکترین غذاساز ها دارای ظرفیت سه فنجان هستند، در حالی که واحد های تجاری تا 20 فنجان دارند که برای رستوران ها و کافه ها ایده آل است.

تعداد افرادی را که به آنها غذا می دهید در نظر بگیرید و می توانید بهترین غذاساز را بر اساس اندازه خانواده خود تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر خانواده ای سه تا پنج نفره دارید، غذاساز فیلیپس با 11 فنجان مناسب است.

اگر برای خرد کردن ادویه ها فقط به غذاساز نیاز دارید، اندازه 3 فنجان کافی است.

چه چیزی بهترین نوع غذاساز فیلیپس را تعیین می کند؟

طول عمر غذاساز های مختلف فیلیپس چقدر است؟

میانگین طول عمر یک غذاساز 7 تا 10 سال است.

عواملی که بر طول عمر یک غذاساز تأثیر می‌ گذارند عبارتند از: دفعات استفاده، نگهداری و تمیز کردن، برند و مدل و مواد. رعایت نظافت و نگهداری به غذاساز شما نیز کمک می‌ کند تا دوام بیشتری داشته باشد.

نوع غذاساز با سرعت و قدرت عملکرد دستگاه بر فرآیند مخلوط کردن تأثیر می گذارد. دستگاه های غذاساز با سرعت متغیر، انعطاف پذیری را در میزان قدرت و سرعت فرآیند مخلوط کردن فراهم می کند.

غذاساز های دستی مانند مدل‌ های دستی فیلیپس برای خرد کردن مواد گیاهی استفاده می‌ شوند، اما نمی ‌توانند مقادیر زیاد یا مواد غذایی سفت‌تر مانند گوشت را کنترل کنند.

غذاساز های تجاری به اندازه کافی قدرتمند هستند که عملکرد های متعددی را برای مقادیر بالاتر و ظرفیت های بزرگتر مناسب در یک رستوران انجام دهند.

سرعت دستگاه نیز بر فرآیند اختلاط تأثیر می گذارد. از حالت Fast در فیلیپس برای تهیه یک نوشیدنی سریع و آسان یا تبدیل مواد به پوره یکنواخت استفاده می شود.

سرعت متوسط ​​برای آسیاب کردن مواد جامد بزرگتر مانند سبزیجات است. این سرعت برای حفظ بافت خشن برای مواد یا خرد کردن آجیل بدون تبدیل آنها به پودر ایده آل است.

Low برای آسیاب کردن و تبدیل مواد غذایی به خمیری نرم و مخملی است که اگر می خواهید بافتی ظریف و یکنواخت داشته باشید عالی است.

Pulse/Whip برای یک ترکیب سریع است که بیش از 30 ثانیه طول نمی کشد. این معمولاً برای ورز دادن سریع نان یا خرد کردن یخ استفاده می شود.

طول عمر غذاساز های مختلف فیلیپس چقدر است؟

استفاده از کدام مدل غذاساز فیلیپس بهتر است؟

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بهتر است از غذاساز های همه کاره یا تجاری در آشپزخانه استفاده کنید به فضای آشپزخانه و عملکرد آن خلاصه می شود.

هنگام تصمیم گیری بین یک غذاساز همه کاره یا تجاری، قابلیت استفاده از آشپزخانه در نظر گرفته می شود. این به عملکرد و ساختار لوازم آشپزخانه اشاره دارد که استفاده از آنها را آسان تر می کند.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، سازماندهی وسایل در کنار سایر موارد برای به حداکثر رساندن فضا ضروری است. اگر آشپزخانه، فضای پیشخوان یا فضای ذخیره سازی کوچکی دارید، ممکن است ارزش داشته باشد که اندازه های استاندارد غذاساز های همه کاره و تجاری فیلیپس را در نظر بگیرید.

غذاساز های همه کاره معمولاً بزرگ و حجیم هستند و اغلب در ابعاد تقریبی 34.75×22×36.7 سانتی متر در مقایسه با اندازه استاندارد واحد های تجاری 26.5×18.5×51.2 سانتی متر هستند.

برای سرآشپز های خانگی، یک غذاساز ضروری است – به شما این امکان را می دهد که سبزیجات را به راحتی خرد کنید و سس های ظریف و سس های سالاد خوش طعم را بدون زحمت درست کنید.

اما در مورد افرادی که به سادگی فضای پیشخوان ندارند چطور؟ اندازه یکی از فاکتور های زیادی است که ممکن است شما را در خرید یک غذاساز با اندازه کامل نگران کند، زیرا این خردکن ها ارزان نیستند.

برای پیدا کردن حد وسط، یک غذاساز کوچک را امتحان کنید. آنها معمولاً سبک و جمع و جور هستند و نگهداری، تمیز کردن و حمل و نقل آنها را آسان می کند.

ما هشت دستگاه غذاساز کوچک موجود در بازار را بررسی کردیم و متوجه شدیم که فیلیپس مولتی به طور کلی بهترین است، زیرا در تمام کار های آماده سازی غذا – از خرد کردن تا پوره کردن، عالی بود.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *